iZaZ - internetové správy Zas a Znova
  • Domov
  • Kategórie
    • Správy
    • Šport
    • Ekonomika
    • Zaujímavosti
    • Veda a technika
    • Vtipy
    • Zdravie
    • Kultúra
    • Slovensko
    • Energetika
    • Enviro
  • Preskúmaj
    • Teraz trendy
    • Vybrané
    • Populárne
  • Inde
    • Facebook
  • Prihlásenie
  • Registrácia

Živnostníkom od budúceho roka stúpnu minimálne sociálne i zdravotné odvody, zvýšia sa takmer o 10 eur

Marec 7, 2021

Ekonomika

Kalkulačka, mince, peniaze, euro
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.
7.3.2021 (Webnoviny.sk) - Minimálne sociálne a zdravotné odvody pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) sa od začiatku budúceho roka zvýšia o 9,66 eura na 267,09 eura mesačne.

Najnižšie možné odvody na sociálne poistenie pre SZČO od januára 2022 stúpnu z terajších 180,99 eura na 187,78 eura a minimálny preddavok na zdravotné poistenie na budúci rok dosiahne 79,31 eura, čo bude oproti súčasnosti nárast o 2,87 eura.

Minimálny vymeriavací základ stúpne

Stane sa tak vzhľadom na to, že priemerná mesačná mzda na Slovensku podľa Štatistického úradu SR vlani medziročne vzrástla o 3,8 % na 1 133 eur. Minimálny vymeriavací základ (VZ) na platenie odvodov pre SZČO je totiž naviazaný na vývoj priemerných zárobkov zamestnancov, tvorí polovicu z priemernej hrubej mzdy na Slovensku spred dvoch rokov.

Najnižší možný vymeriavací základ na platenie odvodov pre SZČO preto od začiatku budúceho roka stúpne takisto o 3,8 %. Na rok 2022 bude minimálny mesačný vymeriavací základ pre SZČO vo výške 566,50 eura, oproti tomuto roku to bude viac o 20,50 eura.

Zvýši sa aj maximálny vymeriavací základ

Od začiatku budúceho roka sa tiež zvýši maximálny VZ na platenie poistného na sociálne poistenie, s výnimkou úrazového poistenia, kde najvyšší možný VZ nie je stanovený.

Maximálny mesačný VZ na rok 2022 vzrastie zo súčasných 7 644 eur na 7 931 eur, teda zo 7-násobku priemernej mzdy za rok 2019 na 7-násobok priemernej mzdy za rok 2020.



Viac k témam: hrubá mzda, minimálny vymeriavací základ pre SZČO, sociálne odvody, SZČO Samostatne zárobkovo činná osoba, zdravotné odvody
Zdroj: Webnoviny.sk - Živnostníkom od budúceho roka stúpnu minimálne sociálne i zdravotné odvody, zvýšia sa takmer o 10 eur © SITA Všetky práva vyhradené.

  Facebook Nasl.     Pred.

Živnostníkom od budúceho roka stúpnu minimálne sociálne i zdravotné odvody, zvýšia sa takmer o 10 eur
  Facebook

Zdroj

Pridal

IZaZ

IZaZ

Komentáre


Viac z iZaz-u

Matovič si opäť kopol do Sulíka, tentokrát pre nákup testov na celoplošné testovanie (video)

Matovič si opäť kopol do Sulíka, ten...

Nezvládli prípravu ani priebeh druhej vlny pandémie koronavírusu, kritizujú podnikatelia Matovičovu vládu aj Mikasa

Nezvládli prípravu ani priebeh druhej ...

© 2026 iZaZ - internetové správy Zas a Znova Cookies | RSS Feeds | Kontakt
Tieto stránky môžu používať súbory cookies pre uchovanie individuálnych používateľských preferencií a nastavení, či pre štatistické účely. Zotrvaním na stránke súhlasíte s použitím cookies.